برگزاری کلاس های کنکور کاردانی – کاردانی به کارشناسی- کارشناسی ارشد
    آموزش خصوصی رشته های برق و الکترونیک , مخابرات, کنترل, قدرت
    آموزش تخصصی PLC, برق صنعتی, شبکه های کامپیوتری و شبکه های صنعتی
    آموزش نرم افزارهای برق شامل ( MATLAB- E-PLAN- P-SPASE- PROTEUS  و ….. )

مجتمع آموزشی متد صنعت اسپادانا

دوره های MATLAB

نرم افزار  MATLAB برنامه كامپيوتري است كه براي كساني كه با محاسبات عددي، و بويژه جبر خطي سر و كار دارند، تهيه شده است.
نام اين نرم افزار از عبارت انگليسي Matrix Laboratory اقتباس شده و هدف اوليه آن قادر ساختن مهندسين و دانشمندان به حل مسائل شامل عمليات ماتريسي بدون نياز به نوشتن برنامه در زبانهاي برنامه نويسي متداول همچون FORTRAN و C  بود. با گذشت زمان قابليتهاي بسيار بيشتري به اين نرم افزار افزوده شده اند بطوري كه در حال حاضر MATLAB به ابزار پر قدرتي براي ترسيم داده ها، برنامه نويسي و انجام محاسبات مهندسي  و پژوهشي تبديل شده است.
کار کردن با ماتریس‌ها در Matlab بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در Matlab به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس ۱*۱ ذخیره می‌شود. یک رشته مانند «Whale is the biggest animal» به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می‌شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز در Matlab به شکل ماتریس‌های تک ستون (بردارهای ستونی) ذخیره می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که Matlab مخفف عبارت Matrix Laboratory باشد. علاوه بر توابع فراوانی که خود Matlab دارد، برنامه‏نویس نیز می‏تواند توابع جدید تعریف کند.

استفاده از توابع Matlab برای نمایش داده‏ها بسیار راحت و لذت بخش است. ساخت رابط‌های گرافیکی یا Graphical User Interfaces مانند دیالوگ‌هایی که در محیط‌های ویژوال مانند بیسیک و C وجود دارند، در Matlab امکان‌پذیر است. این قابلیت، ارتباط بهتری را میان برنامه‏های کاربردی نوشته‏شده با Matlab و کاربران برقرار می‌کند.
متلب که از محصولات شرکت مت‌ورکس (The Math Works) است، برای گروه‌های مختلف مهندسان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، رایانه و… کاربرد بسیاری دارد.
هسته متلب برای سرعت و کارایی بالا به زبان سی نوشته شده‌است ولی رابط گرافیکی آن به زبان جاوا پیاده سازی گشته‌است.
برنامه‌های متلب اکثراً متن‌باز هستند و در واقع متلب (مانند بیسیک) مفسر است نه کامپایلر. قدرت متلب از انعطاف‌پذیری آن و راحت بودن کار با آن ناشی می‌شود، همچنین شرکت سازنده و گروه‌های مختلف، از جمله دانشگاه‌های سرتاسر جهان و برخی شرکت‌های مهندسی هر ساله جعبه‌ابزارهای خاص-کاربردی به آن می‌افزایند که باعث افزایش کارآیی و محبوبیت آن شده‌است.

فهرستی از این جعبه‌ابزارها در زیر آمده ‌است:
•    * جعبه‌ابزار مخابرات متلب، توابع و ابزارهای محاسبات مهندسی مخابرات
•    * جعبه‌ابزار کنترل متلب، توابع و ابزارهای محاسبات مهندسی کنترل
•    * جعبه‌ابزار فازی متلب، توابع و ابزارهای محاسبات فازی
•    * جعبه‌ابزار محاسبات متلب، توابع و ابزارهای محاسبات عددی
•    * جعبه‌ابزار سیمولینک متلب، جعبه‌ابزاری برای شبیه‌سازی سیستم‌ها به صورت مجرد
•    * جعبه‌ابزار تخمین متلب، توابع و ابزارهای محاسبات بحث تخمین سیستم در مهندسی کنترل
•    * جعبه‌ابزار آمار متلب، توابع و ابزارهای محاسبات آمار
•    * جعبه‌ابزار جمع‌آوری داده متلب، توابع و ابزارهای جمع‌آوری داده
•    * جعبه‌ابزار شبکه عصبی متلب، توابع و ابزارهای محاسبات شبکه عصبی
•    * جعبه‌ابزار پردازش تصویر متلب، توابع و ابزارهای محاسبات پردازش تصویر
•    * جعبه‌ابزار پردازش صوت متلب، توابع و ابزارهای محاسبات پردازش صوت
•    * جعبه‌ابزار احتمالات متلب
•    * جعبه‌ابزار کارگاه بلادرنگ متلب، توابع و ابزارهای محاسبات سیستم‌های بلادرنگ

دوره های PLC

PLC چیست ؟
________________________________________
پیشرفت های چشمگیر فناوری های نیمه هادی ها در زمینه ساخت ریزپردازنده حافظه های با حجم بالا ساخت ،کنترل کننده های منطقی الکترونیکی برنامه پذیررافراهم می آورد.دراین کنترل کننده ها،برای تغییر منطق کنترل کافی است بدون تغییری در سیم کشی یا قطعات فقط برنامه کنترل را تغییر دهیم.
________________________________________
 PLCکنترل کننده نرم افزاری است که در قسمت ورودی اطلاعاتی را به صورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ایی که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمان هایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ارسال می کند.
 PLC مخف Programmable logic controller به معنی برنامه کنترل منطقی می باشد که برنامه نوشته شده توسط کامپیوتر را از کامپیوتر به کنتاکتور ها یا رله ها توسط مدار رابط یا اینتر فیس انتقال میدهد و طبق برنامه ذکر شده دستگاه ها را راه اندازی و کنترل می نمایید. از PLC می توان در انواع دستگاهها و كارخانه ها استفاده كرد و مثلاً برای اتوماسیون خطوط تولید كار خانه ها ، ایجاد فرآیند اتوماتیك و پیچیده در دستگاههای مختلف صنعتی و همچنین طراحی BMS می توان از PLC استفاده نمود.
PLC ها مشخصه‌های فراوانی دارند ولی پركاربردترین آنها عبارتند از : تعداد ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، تعداد تایمر، تعداد شمارنده، تعداد رله های كمكی، حجم حافظه قابل برنامه ریزی ، سرعت اجرای دستورات .
 كارخانه های سازنده PLC برای آن، نرم افزاری تهیه می كنند پس از نصب نرم افزار روی كامپیوتر می توان برنامه دلخواه را نوشت و سپس آن برنامه را از كامپیوتر وارد PLC نمود.
PLCکنترل کننده نرم افزاری است که در قسمت ورودی اطلاعاتی را به صورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ایی که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمان هایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ارسال می کند
معمولاً PLC ها دارای پورتهای ارتباطی صنعتی هستند كه به كمك آن می توانند با سایر دستگاهها ارتباط برقرار كنند كه این امر باعث تسریع در امر تبادل اطلاعات می گردد و امكان كنترل دقیق تر را به PLC می دهد امروزه استفاده از PLC در صنایع و کارخانه ها رو به افزایش است و بایستی برقکاران صنعتی طرز استفاده از آن را بدانند. درواقع هر سیستم نیاز به کنترل دارد.در سیستم های صنعتی 2 نوع کنترل وجود دارد. 1-سخت افزاری(مدارات فرمان الکتریکی) 2- سیستم های PLC خود به 2 گروه تقسیم می شوند : سیستم های کنترلی گسترده DCS ، کامپیوتر های شخصی IPC
هرPLC از دو قسمت زیر تشکیل شده است
*سخت افزار
*نرم افزار
سخت افزار LOGO شامل
*ماژول اصلی
*کارت های افزایشی
*ماژول تغذیه
*قطعات جانبی
پروسه کار یک PLC

ورودی پردازش خروجی
 ورودی می تواند سنسور ها - کلید های قطع ووصل -عوامل مکانیکی و...باشند. خروجی هم موتورها - رله یا کنتاکتورها - لامپ ها و نمایشگر ها باشند.
 با اعمال ورودی به یک سیستم PLC که می تواند بصورت کلیدی و یا سنسور باشد عمل پردازش بر روی ان صورت گرفته و نتیجه عمل در یک عمل کننده یا یک شبیه ساز آشکار می شود.به مجموعه این اعمال یک فرایند یا پروسه کاری گفته می شود.
 
نقش PLC در اتوماسیون صنعتی
*كنترل بهتر فرآیندهای تولید
*سرعت و دقت عمل بالا
*توانایی خواندن انواع ورودی‌ها ی دیجیتال،آنالوگ و فركانس بالا
*توانایی انتقال فرمان به سیستم‌ها و قطعات خروجی نظیر مانیتورهای صنعتی ، موتور، شیر‌برقی ، ...
*امكانات اتصال به شبكه
*ابعاد بسیار كوچك
*سرعت پاسخگویی بسیار بالا
*ایمنی ، دقت و انعطاف پذیری زیاد
*شبکه کردن PLC ها و امکان مدیریت آنها با یک کامپیوتر مرکزی
 
موارد کاربرد PLC :

 1- کنترل هر گونه ماشین و وسیله برقی
 2- کنترل هر سیستم خط تولید
3- CNC ماشین های فرز پیشرفته) کنترل فرمان مدار)
مزایای استفاده از PLC :
1-    سیم بندی سیستم‌های جدید در مقایسه با سیستم‌های كنترل رله‌ای تا 80ظھ كاهش می‌یابد.
2-  از آنجاییكه PLC توان بسیار كمی مصرف می‌كند، توان مصرفی بشدت كاهش پیدا خواهد كرد.
3- توابع عیب یاب داخلی سیستم PLC ، تشخیص و عیب‌یابی سیستم را بسیار سریع و راحت می‌كند.
4- برعكس سیستم‌های قدیمی در سیستم‌های كنترلی جدید اگر نیاز به تغییر در نحوه كنترل یا ترتیب مراحل آن داشته باشیم، بدون نیاز به تغییر سیم‌بندی و تنها با نوشتن چند خط برنامه این كار را انجام می‌دهیم. در نتیجه وقت و هزینه بسیار بسیار اندكی صرف انجام اینكار خواهد شد.
5- در مقایسه با تابلو‌های قدیمی در سیستم‌های مبتنی بر PLC نیاز به قطعات كمكی از قبیل رله ، كانتر، تایمر، مبدل‌های A/D و D/Aو... بسیار كمتر شده است. همین امر نیز باعث شده در سیستم‌های جدید از سیم‌بندی،  پیچیدگی و وزن تابلو‌ها به نحو چشمگیری كاسته شود.
6- PLC ها استهلاک مکانیکی ندارند بنابراین علاوه بر عمر بیشتر، نیازی به تعمیرات و سرویس های دوره ای نخواهند داشت.
7- بر خلاف مدارات رله کنتاکتوری، نویزهای الکترونیکی و صوتی ایجاد نمی کنند.از آنجاییكه سرعت عملكرد و پاسخ‌دهی  PLC در حدود میكرو‌ثانیه و نهایتا میلی ثانیه است،  لذا زمان لازم برای انجام هر سیكل كاری ماشین بطور قابل ملاحظه‌ای كاهش یافته و این امر باعث افزایش میزان تولید و بالا رفتن بازدهی دستگاه می‌شود.
8- ضریب اطمینان و درجه حفاظت این سیستم‌ها بسیار بالا تر از ماشین‌های رله‌ای است.
وقتی توابع كنترل پیچیده‌تر و تعداد I/O ها خیلی زیاد باشد، جایگزین كردن PLC بسیار كم ‌هزینه‌تر و راحت‌تر خواهد بود.
کاربردهای PLC در صنعت:

PLC ها در خیلی از وسایل و لوازم دنیای اطراف ما استفاده می شوند . اگر میگوئیم اکنون دوره صنعت است ، بهتر است بگوئیم دوره PLC است . اگر شغل شما مرتبط به ماشین سازی ، بسته بندی ، مواد شناسی ، مونتاژ خودکار یا یکی دیگر از صنایع بیشمار است ، شما یکی از کاربران PLC هستید ، وگرنه وقت و پول خود را هدر می دهید .تقریباً تمامی لوازمی که نیاز به نوعی کنترل الکتریکی دارند ، نیازمند PLC هستند .
صنایع اتومبیل سازی
تست قطعات و تجهیزات ، سیستم های رنگ پاش ، شکل دادن بدنه بوسیله پرس های اتوماتیک ، سوراخ کاری ، اتصال قطعات
صنایع پلاستیک سازی
ماشین های ذوب و قالب گیری تزریقی ، دمش هوا ، سیستم های تولید و آنالیز پلاستیک
صنایع سنگین
کوره های صنعتی ، سیستم های کنترل دمای اتوماتیک ، وسایل و تجهیزات مورد استفاده در ذوب فلزات
صنایع شیمیایی
سیستم های مخلوط کننده ، دستگاه های ترکیب کننده مواد با نسبت های مختلف
صنایع غذایی
سیستم های عصاره گیری و بسته بندی
صنایع ماشینی
صنایع بسته بندی ، صنایع چوب ، سیستم های سوراخ کاری ، سیستم های اعلام خطر و هشدار دهنده ، سیستم های استفاده شده درجوش فلزات
صنایع حمل و نقل
جرثقیل ها ، سیستم های نوار نقاله ، تجهیزات حمل ونقل
صنایع تبدیل انرژی
ایستگاه های تقویت فشار گاز ، ایستگاه های تولید نیرو، کنترل پمپ های آب ، سیستم های تصفیه آب و هوای صنعتی ، سیستم های تصفیه و باز یافت تصفیه و بازیافت گاز

خدمات ساختمانی
تکنولوژی بالابری ، کنترل هوا و تهویه مطبوع ،سیستم های روشنایی خودکار
تفاوت PLC با کامپیوتر :
 تمامی اجزا یک کامپیوتر در یک PLC وجود دارد ولی کامپیوتر از لحاظ نوع ورودی و خروجی ها و همچنین عمل ترکیب ورودی ها و خروجی ها با PLC متفاوت می باشد.خروجی PLC می تواند یک رله - تریاک - ترانزیستور - تریستور و غیره باشد که با توجه به حداکثر جریان مجاز خروجی PLC باید انتخاب شود تا آسیبی به سیستم وارد نشود.
 در PLC ما نتیجه عمل را می بینیم ولی در کامپیوتر فقط اطلاعات را می بینیم.

دوره های EPLAN

ای پلان EPLAN نرم افزار
نرم افزار مهندسی ای پلان (EPLAN) برنامه ای جامع,سریع و حرفه ای برای طراحی و ایجاد نقشه های سیستم کنترل,الکتریکال و همچنین مدارهای هیدرولیکی و پنوماتیکی می باشد که توسط شرکت آلمانی به نام ای پلان EPLAN جهت مدیریت نقشه های الکتریکال در سال 1984 طراحی شد.
نرم افزار مهندسی ای پلان (EPLAN) با قابلیت های جالب و مفیدی که در زمینه ی ترسیم شماتیک و ایجاد خروجی های اتوماتیک مختلف دارد,برای طراحان و مجریان پروژه های کنترل و سیستم های مبتنی بر پی ال سی PLC ابزار مناسبی است.نرم افزار مهندسی ای پلان (EPLAN) در مهندسی برق کاربرد فراوانی دارد.تا مدتی پیش برای کار از نرم افزار های غیر تخصصی مانند ACAD ,VISIO که علاوه بر دشواری و صرف وقت فراوان تنها خاصیت گرافیکی داشتند,یعنی باید تک تک سیمبل ها را کاربر ایجاد می کرد و امکان هیچ گونه عملبیات نرم افزاری بر روی آن ها نبود,در صورتیکه نرم افزار مهندسی ای پلان (EPLAN) با داشتن قابلیت های خودکار فراوان نقشه ای کامل شامل ترسیمات شماتیک,گرافیک,خروجی های خودکار و … به ما ارائه می دهد.
برخی از توانایی های نرم افزار مهندسی ای پلان (EPLAN) در اینجا ذکر می شود:
1)ایجاد صفحات شماتیک با کمک سیمبل های آماده و اتصال خودکار بین آن ها
2)رسم جانمایی تابلو
3)رسم صفحات گرافیکی و دریافت صفحات دارای جزئیات زیاد از نرم افزاهایی مانند اوتوکد,ACAD با فرمت DXF و فایل های تصویری با فرمت JPG,GIF و …
4)نمایش رابطه ی بین المان های اصلی و ملحقات آن در صفحات گوناگون مانند بوبین و کنتاکت های یک کنتاکتور.
5)ایجاد خروجی های گرافیکی و قابلیت هایی مانند:
CREATING CROSS-REFERENCE
WIRING LIST
TERMINAL DIAGRAM
INTERCONNECT DIAGRAM
TERMINAL OVERVIEW
CABLE OVERVIEW
TERMINAL CONNECTION  DIAGRAM
PLC GENERATOR
TABLE OF CONTENTS (PAGE OVER VIEW)
BILLS OF MATERIALS
DEVICE LIST
PURCHASE ORDER  LIST
PARTS LIST
LABLING

دوره های برق صنعتی


برقكار صنعتي درجه 2 كسي است كه پس از گذراندن دوره هاي آموزشي لازم بتواند از عهده سيم كشي و نصب تجهيزات مدارهاي الكتريكي پايه و مدارهاي حفاظتي ، كار با كابلهاي تا ولتاژ 1 كيلوولت ، كار با ترانسفورماتورهاي تكفاز ، راه اندازي موتورهاي آسنكرون سه فاز و تك فاز با كليدهاي دستي و با كنتاكتورها ، نصب تجهيزات و راه اندازي تابلوهاي الكتريكي فشار ضعيف و كار با رله هاي قابل برنامه ريزي بر آيد.

اهداف دوره:

داوطلب توانايي نقشه كشي صنعتي عمومي ، شناخت و كار با ابزار برقكاري و سيم ،لحيم كاري روي سيمهاي مسي ،شناخت اصول الكتريسيته و انجام محاسبات وآزمايشهاي مربوطه ، شناخت و بكارگيري انواع دستگاههاي اندازه گيري الكتريكي ،شناخت و بررسي كابل ها ،بررسي و عملكرد ترانسفورماتورها ، شناخت و بررسي عملكرد موتورهاي آسنكرون سه فاز و موتورهاي تك فاز ، راه اندازي موتورهاي آسنكرون سه فاز و تك فاز با كليدهاي دستي ، شناخت و بررسي عملكرد تجهيزات راه اندازي ماشينهاي الكتريكي جريان متناوب ،راه اندازي موتورهاي آسنكرون سه فاز و تكفاز توسط كنتاكتورها ، نصب و راه اندازي تابلوهاي الكتريكي ، نقشه كشي خواني و نقشه كشي تابلوهاي برق فشار ضعيف ، شناخت و بررسي عملكرد ديود ، ترانزيستور ، تريستور، دياك و ترياك ، عملكرد مدارهاي منطقي و رله هاي برنامه پذير PLC ،شناخت كنترل كننده هاي منطقي قابل برنامه ريزي ،انتخاب ابزار و مراحل و زمان در محيط كار را مي يابد.

دوره های AVR

 

میکروکنترلر چیست؟

1- معرفی میکروکنترلرها:
به آی سی هایی که قابل برنامه ریزی می باشد و عملکرد آنها از قبل تعیین شده میکروکنترلرگویند میکرو کنترل ها دارای ورودی - خروجی و قدرت پردازش میباشد .
2- بخشهای مختلف میکروکنترلر :
میکروکنترلر ها از بخشهای زیر تشکیل شده اند:
Cpu واحد پردازش
Alu واحد محاسبات
I /O ورودی ها و خروجی ها
Ram حافظه اصلی میکرو
Rom حافظه ای که برنامه روی آن ذخیره می گردد
Timer برای کنترل زمان ها
و . . .
3- خانواده های میکروکنترلر
خانواده : Pic - AVR - 8051
4- یک میکروکنترلر چگونه برنامه ریزی میشود .
میکرو کنترلر ها دارای کامپایلرهای خاصی می باشد که با زبان های Assembly basic, c می توان برای آنها برنامه نوشت سپس برنامه نوشته شده را توسط دستگاهی به نام programmer که در این دستگاه ای سی قرار می گیرد و توسط یک کابل به یکی از در گاه های کامپیوتر وصل می شود برنامه نوشته شده روی آی سی انتقال پیدا میکند و در Rom ذخیره می شود .
5- با میکرو کنترلر چه کارهایی می توان انجام داد .
این آی سی ها حکم یک کامپیوتر در ابعاد کوچک و قدرت کمتر را دارند بیشتر این آی سی ها برای کنترل و تصمیم گیری استفاده می شود چون طبق الگوریتم برنامه ی آن عمل می کند این آی سی ها برای کنترل ربات ها تا استفاده در کارخانه صنعتی کار برد دارد .
6- امکانات میکرو کنترلرها :
امکانات میکرو کنترلرها یکسان نیست و هر کدام امکانات خاصی را دارا می باشند و در قیمت های مختلف عرضه می شود .
7- شروع کار با میکرو کنترلر:
برای شروع کار با میکرو کنترلر بهتر است که یک زبان برنامه نویسی مثل c یا basic را بیاموزید سپس یک برد programmer تهیه کرده و برنامه خود را روی میکرو ارسال کنید سپس مدار خود را روی برد برد بسته و نتیجه را مشاهده کنید.
چنانچه در مدارهای الکترو نیکی تجربه ندارید بهتر است از برنامه های آ موزش استفاده کنید.
8- مقایسه خانواده های مختلف میکرو وکنترلرها:
خانواده 8051 :
این خانواده از میکرو کنترولر ها جزو اولین نوع میکرو کنترولر ها یی بود که رایج شده و جزو پیشکسوتان مطرح میشود . معروف ترین کامپایلر برای این نوع میکرو Kiel یا Franklin می باشد میکرو های این خانواده به نوسان ساز نیازمند هستند و درمقابل خانواده PIC یا AVR از امکانات کمتری برخور دار می باشد معروف ترین آی سی ها این خانواده 89S51 یا 89C51 می باشد .
خانواده AVR :
این خانواده از میکرو کنترلرها تمامی امکانات 8051 را دارا می باشد و امکاناتی چون ADC (مبدل آنالوگ به دیجیتال) – نوسان ساز داخلی و قدرت و سرعت بیشتر – EEPROM (حافظه) از جمله مزایای این خانواده می باشد مهم ترین آی سی این خانواده Tiny و Mega است.

خانواده PIC :
این خانواده از نظر امکانات مانند AVR میباشد و در کل صنعتی تر است .
9- مزایای میکرو کنترلر نسبت به مدار های منطقی :
یک میکرو کنترلر را می توان طوری برنامه ریزی کرد که کار چندین گیت منطقی را انجام دهد. تعداد آی سی هایی که در مدار به کار میرود به حداقل میرسد. به راحتی می توان برنامه میکرو کنترلر را تغییر داد و تا هزاران بار میتوان روی میکرو برنامه های جدید نوشت و یا پاک کرد به راحتی میتوان از روی یک مدار منطقی کپی کرد و مشابه آن را ساخت ولی در صورتی که از میکرو کنترلر استفاده شود و برنامه میکرو را قفل کرد به هیچ عنوان نمی توان از آن کپی گرفت .

 

 

سرفصلهای دوره آموزش AVR:

 

  • آشنایی با میکروکنترلر AVR
  • سخت افزار میکرو کنترلر AVR
  • آشنایی با نرم افزار CodeVision AVR
  • آشنایی با نرم افزار CodewizardAVR
  • ارتباط سریال و LCD با AVR
  • آموزش نحوه کار با محیط کامپایلر Codevision AVR برای برنامه نویسی
  • توابع و مجموعه دستورات میکروکنترلرهای AVR
  • بیان نحوه کار با LCD و استفاده از قابلیتهای مختلف آن
  • آشنایی با حافظه های EEPROM سریال SPI و I2C
  • آشنایی با Boot Loader
  • آشنایی با RTC
  • معرفی استانداردهای RS232 و RS485 و برقراری ارتباط سریال با نرم افزار MATLAB

 

دوره مکاترونیک صنعت 1

  • آموزش Protel 99SE
  • طبقه بندی اطلاعات ترسیم شده
  • طراحی شماتیک مدارات و طراحی PCB مدارات
  • تحلیل و آنالیز مدارات و طراحی کتابخانه های شخصی
  • طراحی اتوماتیک PCB توسط نرم افزار

 

مکاترونیک صنعت 2

  • رباتیک
  • آشنایی با مدارات دیجیتال
  • معرفی زبان بیسیك به صورت خلاصه
  • معرفی میكروكنترلر خانواده AVR به صورت تخصصی
  • معرفی برنامه نویسی Bascom و نحوه نصب و اجرا
  • آموزش پروگرام كردن یك IC و تست روی برد
  • آموزش خواندن و نوشتن روی پورتهای IC
  • آموزش كار با LCD شامل پیكره بندی سخت افزاری و نرم افزاری
  • آشنایی با ساخت برد مدار چاپی

 

مکاترونیک صنعت 3

  • آموزش AVR
  • تدریس کامل تمام قسمتهای AVR به صورت صد در صد عملی
  • آشنایی و كار با تایمرها و آشنایی و كار با وقفه ها و آشنایی و كار با PWM
  • آشنایی و كار با مبدلهای آنالوگ به دیجیتال و مقایسه كننده ها
  • آشنایی و كار با درگاه سریال ، فیوزبیتها و دیگر قسمتهای داخلی AVR
  • آشنایی و كار با حافظه EEPROM
  • انجام كار عملی با تمام قسمتهای داخلی AVR
  • انجام كار عملی با نمایشگرهای LCD
  • انجام كار عملی با صفحه كلید های ماتریسی ، ارتباط با صفحه كلید كامپیوتر
  • انجام كار عملی با موتور های پله ای (Stepper Motor)
  • ارتباط با حافظه خارجی ،سنسورها
  • ارتباط با كامپیوتر از طریق درگاه سریال
  • آموزش زبان برنامه نویسی با كامپایلر (codevision , C )
  • آموزش زبان برنامه نویسی با كامپایلر (BASCOM, BASIC )

 

زیر مجموعه ها